Ekscytujący sezon • DeAgostini Peugeot 206 WRC, Rajd Kormoran 2001, Krzysztof Hołowczyc

Cześć! Dziś w końcu pokażę model z wydawanej już od prawie trzech lat w Polsce serii Rally Cars - Słynne Samochody Mistrzów Rajdowych przez DeAgostini. Z tej serii zdecydowałem się głównie na modele polskich załóg i ich prezentacje zaczniemy od Peugoeta 206 WRC, którym Krzysiek Hołowczyc wygrał Rajd Kormoran 2001 i przez cały sezon był w czołówce RSMP.

Odrobina historii
W sezonie 2001 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP) Krzysztof Hołowczyc za kierownicą Peugeota 206 WRC do samego końca sezonu walczył z Januszem Kuligiem i Leszkiem Kuzajem o tytuł Mistrza Polski, wygrywając w tym czasie dwa rajdy i stając łącznie sześć razy na podium. Ostatecznie jednak musiał uznać wyższość Kuliga, który wygrał ostatnią eliminację sezonu, pieczętując tym samym mistrzostwo.
Poz. | Kierowca | Pilot | Samochód | Suma punktów |
---|---|---|---|---|
1 | Janusz Kulig | Jarosław Baran | Ford Focus WRC | 107 |
2 | Krzysztof Hołowczyc | Łukasz Kurzeja | Peugeot 206 WRC | 99 |
3 | Leszek Kuzaj | Andrzej Górski | Toyota Corolla WRC | 95 |
Dziś opisywana miniaturka przedstawia auto, którym załoga Krzysztof Hołowczyc / Łukasz Kurzeja wygrała 27. Rajd Kormoran 2001. Rozgrywany na szutrowych drogach Olsztyna Rajd Kormoran liczył 15 odcinków specjalnych o łącznej długości 202 km.
Recenzja modelu

Myślę, że ten modelik każdy już widział. Ot 206 WRC od IXO, które pokazywałem już dwa razy: Modele Peugeota 206 WRC. Miniaturka jest naprawdę ładna, a polskie barwy polskiej załogi z polskiego rajdu tylko polepszają jej odbiór. Z przodu widzimy nieźle zrobione reflektory, dużą atrapę chłodnicy z perforowanego plastiku i wyraźny znaczek lwa. Na masce widzimy najbardziej charakterystyczny element dwieścieszóstki - wloty powietrza w kształcie pazurów. Z boku auta widać bardzo proste koła, za którymi dyndają chlapacze oraz ogólnie nie najgorszą robotę lakierniczą.
Z tyłu nie dzieje się za dużo. Widać tu typowy dla 206 WRC napompowany zderzak, spod którego wystaje czarny wydech. Jak pewnie wiecie, zderzaki były tak powiększone tylko po to, aby wpisało się w regulację minimalnej długości auta. Z tej okazji powstał drogowy homologation special - Peugeot 206 GT. U góry mamy zaś ogromny spoiler pod którym niestety w oczy rzuca się bardzo mocno pobrudzona i porysowana tylna szyba. W środku jest natomiast bardzo ciekawie - na fotelach mamy pasy, widać całą klatkę bezpieczeństwa, także część na drzwiach oraz typową dla 206 WRC konsolę środkową.
Podsumowując, miniaturka 206 WRC z Rally Cars od DeAgostini to naprawdę fajny dodatek do kolekcji polskich załóg. Wygląda ładnie, głównie dzięki solidnej bazie oraz rodzimemu malowaniu. Cieszy mnie, że w cenie 65, czy 70 zł jesteśmy w stanie kupić tak dobry model samochodu z naszego podwórka. Dziękuję za uwagę, następnym razem zajmiemy się czymś z wyższej półki. Dajcie znać co sądzicie o tym modelu i czy włączyliście go do Waszych zbiorów. Pozdrowienia!
Komentarze