Wschodząca gwiazda • IXO Citroën C4 WRC, Portugal 2010, Ogier
Tym razem prezentuję całkiem świeże auto - Citroëna C4 WRC. Jest to następca opisanej niedawno Xsary WRC. Miniaturka jest dla mnie wyjątkowa, ponieważ to prezent urodzinowy otrzymany od mojej ukochanej. Opisywaną dziś "C-czwórkę" prowadził Sébastien Ogier (link do BK) - Kierowca, który za kierownicą VW Polo WRC wywalczył cztery Mistrzostwa kierowców pod rząd. Od początków kariery było widać, że to solidny zawodnik...
IXO RAM430 - Citroën C4 WRC, Rajd Portugalii 2010 |
Starty w rajdach zaczął w 2005 roku w francuskim programie dla młodych zawodników. Już w 2007 wygrał puchar Peugeota 206. Rok później zadebiutował w Rajdowych Mistrzostwach Świata, zostając od razu Mistrzem Juniorów. Dzięki temu wyczynowi zyskał możliwość sprawdzenia się w aucie klasy WRC. Na sezon '09 podpisał kontrakt z Citroenem, dzięki któremu startował w ich drugim zespole (dla młodszych kierowców). Najlepszym wynikiem Sébastiena było 2. miejsce podczas Rajdu Grecji. Ostatecznie zakończył mistrzostwa na ósmym miejscu. Kolejny rok spędził w młodszym teamie, jednak podczas 3 rajdów dostał szansę jazdy w głównym zespole francuzów, razem z dominującym wtedy Loebem. Co więcej, w dwóch z nich zwyciężył, pokazując w pełni drzemiący w sobie potencjał. W Rajdzie Portugalii był lepszy o prawie osiem sekund od 9-krotnego Mistrza Świata.
Ogier w trakcie przejazdu, źródło |
Sam samochód był niemal bezkonkurencyjny. Z całą pewnością można powiedzieć, że był godnym następcą Xsary. Świadczyć o tym może fakt, że za jego kierownicą Loeb wywalczył cztery tytuły Mistrza Świata, wygrywając przy tym wszystkie rajdy w latach 2006-2010 odbywające się na nawierzchni asfaltowej.
Jeśli chodzi zaś o miniaturkę to pochodzi ona z nowego IXO. Czemu nazywam je nowym? Ponieważ u tego producenta na pewnym etapie zaszły istotne zmiany. Najbardziej rzucają się w oczy nowe, bardziej eleganckie podstawki. Ponadto jakość samych modeli zdecydowanie wskoczyła na wyższy poziom. Mamy tu bardzo realistyczne reflektory i naprawdę sporą ilość detali. W związku z tym sam model wykonany jest po prostu świetnie. Z przodu zwracają uwagę na siebie ogromne, świetnie wykonane światła otoczone uszczelkami. Bardzo dobrze zrobiono atrapę chłodnicy. Tutaj też jest jeden z tych drobnych detali, mianowicie uchwyt holowniczy. Patrząc na model z góry, rzuciło mi się w oczy umieszczenie lusterek na różnej odległości. Jest to zgodne z oryginałem, ot taki wymysł Citroëna. Oczywiście na swoim miejscu są wszystkie wloty powietrza i anteny.
Producent świetnie odwzorował nietypową, charakterystyczną dla C4 linię nadwozia oraz cały pakiet aerodynamiczny. W modelu doskonale widać sposób działania specjalnych szyb, wykorzystywanych na słoneczne rajdy. W mocnym oświetleniu są srebrne, ale przy mniejszej dawce światła zachowują się jak lustro. Niestety przez to nie możemy zajrzeć do środka. Z tego co widać przez przednie okno, to fotele są dobrze wykonane, z naklejonymi pasami. Ładnie wykonano załamaną szybę, nad którą umieszczony jest duży spoiler. Niżej widać klamkę bagażnika, a pod nią tablicę rejestracyjną. Z detali trzeba pochwalić drugi uchwyt holowniczy oraz zagiętą w dół końcówkę wydechu.
Zdecydowanie mogę polecić ten model zrobiony jest naprawdę bardzo ładnie. Mam nadzieję, że zdjęcia cyknięte u Szymona odzwierciedlają charakter modelu. Pozdrawiam gorąco!
Witaj Hitfan ! Zgadzam się, model prezentuje się naprawdę świetnie i mogę jedynie pogratulować takiego nabytku ;) Nie ma to jak "gablotkowa" wersja :)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam !
Piotr
Witaj Damian, podobnie jak Piotr uważam, że modelik, który pokazałeś jest świetny. Mnogie i piękne detale zwracają na siebie uwagę. Poziom wykonania też daje się nie pozostawiać wiele do życzenia. Muszę też zauważyć, że podkreśliłeś jego jakość doskonałymi zdjęciami.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam!
Piotrku, dziękuję za miłe słowa. "Gablotka" cieszy, ale tylko pod warunkiem, że gazetka nie jest identyczna. W temacie rajdówek często zdarza się, że modele różnią się tylko podstawką między wydaniem RAC/RAM a gazetkowym. Dlatego każdy model trzeba oceniać indywidualnie. :)
OdpowiedzUsuńSzymonie, pochwała zdjęć od Ciebie to naprawdę zaszczyt. :D Tak jak piszesz, model niczym nie odstaje od droższej konkurencji. A cieszy podwójnie, bo to prezent.
Dziękuję Wam za miłe słowa i Pozdrawiam :)
Bello el C4 Ixo Models de Oggier Damián; lo tengo en coleccionable de Altaya en versión Loeb, también del rally de Portugal, pero en el 2009:
OdpowiedzUsuńhttp://juanhracingteam.blogspot.com.ar/2014/09/263-citroen-c4-wrc.html
Abrazo!